fredag 11. januar 2013

Derfor er Thai Damer lyse i huden


Har du noen gang tenkt på hvorfor mange Thai damer er så lyse i huden?



Da jeg var i Thailand første gangen møtte jeg ei jente som jeg likte ganske så godt, så det ble til at jeg dro litt med henne slik at hun kunne være min "guide" der nede. Jeg spanderte middag og det som var for "slikk og ingen ting" mot at hun var med meg rundt om kring og svarte på de spørsmål jeg måtte ha.

Jeg personlig syns dette var en meget fin ordning og som jeg forsto det på henne så hadde hun absolutt ingen ting å klage på. Hun fortalte meg at hun ønsket å jobbe som en guide en gang i fremtiden fordi hun likte så godt å møte nye mennesker og dele hennes kultur med de nysjerrige turistene som kom hovedsaklig fra: Norge, Sverige, Tyskland og Australia.

En dag da jeg var på stranden ønsket hun å holde meg med selskap, så det endte opp med at hun ble min personlige "buttler" som sprang opp til strand-baren for å kjøpe en Singha hver gang jeg ønsket det. Men da jeg spurte henne hvorfor hun satt i skyggen sa hun at Thai jenter ikke liker å bli brun. Det å bli brun i Thailand betyr at de er fattige og må jobbe ute i sola hele dagen.

De som er lysere i huden har som regel mere penger fordi de har slike gode jobber som krever at de sitter inne hele dagen. Dessuten så er det mange av jentene som bruker baby pudder i ansiktet på samme måte som at vi i Norge bruker en mørk foundation.

Hun mente at vi i nord var motsatt. De som var brune der, var de som hadde nok penger til å reise og ta seg fri fra jobb for å nyte strand ferie, mens de som var lyse i huden var de som ikke hadde nok penger til å reise bort..

Hva synes du om den forklaringen? Ligger det noe i det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar